Infolinia:
81 440 20 20

Jak to działa?

1. Dołącz do nas

Wejdź na stronę internetową lub pobierz aplikację Nextbike i:

  • wybierz opcję REJESTRACJA,
  • wypełnij formularz i zaakceptuj REGULAMIN,
  • potwierdź swój adres e-mail,
  • wpłać minimum 20 zł do wykorzystania na przejazdy,

PIN do konta dostaniesz SMS-em.
To wszystko, już możesz korzystać z naszych rowerów!

2. Wypożycz rower

Rower standardowy:


Skorzystaj z aplikacji Nextbike:

  • zeskanuj kod QR na rowerze lub wpisz numer roweru,
  • wybierz WYPOŻYCZ ROWER.

Wypożyczenie zacznie się wraz z automatycznym otwarciem blokady o-lock. Podczas zwalniania blokady usłyszysz charakterystyczny dźwięk. Szerokiej drogi!

O-lock się nie otworzył?

Spróbuj poruszyć kołem, tak aby szprychy nie blokowały ruchu zamka i skorzystaj z opcji „OTWÓRZ”, dostępnej na aktywnym wypożyczeniu, która ponownie wyślę prośbę otwarcia blokady o-lock.

Rower dziecięcy:

Skorzystaj z aplikacji Nextbike:

  • zeskanuj kod QR na rowerze lub wpisz numer roweru,
  • wybierz WYPOŻYCZ ROWER.

Rower, który wybrałeś zostanie zwolniony automatycznie z elektrozamka.
Jeżeli jest zabezpieczony obejmą – odblokuj go za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego. Szerokiej drogi!

3. Postój

Potrzebujesz przerwy w wypożyczeniu roweru standardowego, a nie chcesz go zwracać? Kliknij i zamknij!

W aplikacji Nextbike:

  • kliknij PARKING,
  • przeczytaj komunikat wyświetlany na ekranie telefonu,

Na rowerze zamknij blokadę o-lock (jest na tylnym kole).

Teraz możesz odejść od roweru mając go dalej na koncie. Postój wliczany jest w czas wypożyczenia – Postój NIE jest ZWROTEM.

Gdy będziesz gotowy wznowić użytkowanie roweru, w aplikacji Nextbike:

  • otwórz zakładkę MOJE WYPOŻYCZENIA,
  • wybierz WZNÓW,
  • blokada o-lock otworzy się automatycznie.

4. Zwróć rower

Rower standardowy:

Opuść blokadę o-lock (jest na tylnym kole). Jest to jedyny sposób na prawidłowe zakończenie wypożyczenia. Rower zwróci się automatycznie po zamknięciu blokady.

Stojaki na stacjach służą jedynie jako oparcie dla rowerów. Rower można postawić obok stojaka, ale trzeba zamknąć blokadę o-lock żeby go zwrócić.

WAŻNE! Możesz zrobić przerwę w podróży i postój poza stacją, ale zwróć rower koniecznie na stacji.

Rower dziecięcy:

Wprowadź rower do elektrozamka.

Bez obaw – sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot.
W celu upewnienia się, że zwrot został zakończony pomyślnie, dokonaj weryfikacji na swoim koncie użytkownika poprzez aplikację mobilną, stronę internetową lub kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

WAŻNE! Rower dziecięcy możesz zwrócić wyłącznie na jednej z dwóch stacji dedykowanych. Lokalizację stacji dedykowanych sprawdzisz w aplikacji mobilnej lub stronie internetowej.

5. Masz pytania?

Sprawdź odpowiedzi w sekcji JAK TO DZIAŁA dostępnej na stronie. Możesz też do nas: zadzwonić, napisać maila czy skorzystać z zakładki „Wsparcie” w menu aplikacji Nextbike.

Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę.

Najczęściej zadawane pytania

JAK MOGĘ USUNĄĆ KONTO?

Dyspozycję usunięcia konta możesz przesłać mailem lub listem.

Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.

CZY DZIECKO MOŻE MIEĆ KONTO?

Tak, jeżeli ukończyło 13 lat i rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to zgodę. Zgodę należy zeskanować i wysłać w formie elektronicznej/papierowej na adres operatora. Wzór zgody dostępny jest w zakładce REGULAMIN. Przy rejestracji należy podać dane małoletniego, który będzie korzystał z konta.

JAK DOŁADOWAĆ KONTO?

Konto doładujesz po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej lub strony internetowej. Dostępne sposoby płatności to m.in. płatność kartą, przelewem lub BLIK-em.

JAK ZRESTARTOWAC PIN DO KONTA?

Wejdź na stronę internetową lub do aplikacji mobilnej i skorzystaj z opcji „ZAPOMNIAŁEM PIN”/„ZAPOMNIAŁEŚ PIN?”.

DLACZEGO MOJE KONTO JEST NIEAKTYWNE?

Konto jest aktywne, gdy jest na nim minimum 10 zł oraz została wniesiona pierwsza wpłata w wysokości 20 zł.

Upewnij się, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany na e-mail.

Konto może również nie być aktywne w przypadku blokady, gdy nie postępowałeś zgodnie z regulaminem. W celu ustalenia przyczyn nieaktywności możesz skontaktować się
z całodobową infolinią lub wysłać mail z formularza kontaktowego.

CZY MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER LRM NA KONTO W INNYM SYSTEMIE?

Tak. System LRM jest kompatybilny z innymi systemami firmy Nextbike tj. założenie konta w jednym z systemów umożliwia korzystanie z wypożyczalni rowerów w innych miastach, o ile te systemy dopuszczają taką możliwość.

JAK ZGŁOSIĆ KRADZIEŻ ROWERU?

Wypożyczony przez Ciebie rower został skradziony? O zajściu niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z całodobową infolinią.

JAK ZGŁOSIĆ WYPADEK NA ROWERZE?

Gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji spisz oświadczenia i/lub wezwij na miejsce zdarzenia Policję. Co więcej, pamiętaj, aby poinformować o zajściu działającą całą dobę infolinię, w czasie maksymalnie do 24 godzin od momentu zdarzenia.

JAK ZGŁOSIĆ USTERKĘ ROWERU?

Informacje zawierającą numer roweru wraz z opisem usterki przekaż poprzez aplikację mobilną, stronę internetową lub kontakt z całodobową infolinią. Nasz serwis usunie usterki tak szybko, jak to możliwe, a Twoje zgłoszenie pozwoli na jeszcze szybszą interwencję!

JAK ZAKOŃCZYĆ POSTÓJ?

W aplikacji mobilnej:

  • otwórz zakładkę MOJE WYPOŻYCZENIA,
  • wybierz WZNÓW,
  • blokada o-lock otworzy się automatycznie.

WAŻNE! Funkcja postój dostępna jest wyłącznie na rowerach standardowych!

CZY POSTÓJ JEST PŁATNY?

Tak, POSTÓJ to nie jest zwrot roweru – czas wypożyczenia dalej jest liczony.

WAŻNE! Funkcja postój dostępna jest wyłącznie na rowerach standardowych!

JAK WŁĄCZYĆ POSTÓJ?

W aplikacji mobilnej:

  • wybierz PARKING,
  • przeczytaj komunikat wyświetlany na ekranie telefonu,
  • opuść blokadę o-lock (jest na tylnym kole).

WAŻNE! Funkcja postój dostępna jest wyłącznie na rowerach standardowych!

CO ROBIĆ, GDY ELEKTROZAMEK SIĘ NIE ZAMYKA?

W przypadku trudności ze zwrotem roweru dziecięcego skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

CO ROBIĆ, GDY BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE ZAMYKA?

Sprawdź poprawność ustawienia tylnego koła – powinno być ustawione równo w stosunku
do blokady o-lock, tak, aby mogła je objąć bez dotykania do szprychy.
W przypadku dalszych trudności ze zwrotem roweru skontaktuj się z całodobową infolinią.

CO ROBIĆ, GDY ELEKTROZAMEK SIĘ NIE OTWIERA?

W przypadku trudności z wypożyczeniem roweru dziecięcego skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

CO ROBIĆ, GDY BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE OTWIERA?

Sprawdź poprawność ustawienia blokady o-lock – nie powinna dotykać szprychy roweru. Jeśli zawadza, zmień pozycję tylnego koła.

W przypadku dalszych trudności skorzystaj z opcji „Otwórz zamek” dostępnej na wypożyczeniu.

GDZIE MOGĘ ODDAĆ ROWER DZIECIĘCY?

Rower możesz oddać na stacji LRM.

Wystarczy, że wprowadzisz rower do elektrozamka. Jeśli chcesz upewnić się, że rower został poprawnie zwrócony w systemie możesz sprawdzić stan wynajmów w aplikacji mobilnej, poprzez stronę internetową lub kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Klienta.

GDZIE MOGĘ ODDAĆ ROWER STANDARDOWY?

Rower możesz oddać na stacji LRM.

Stojaki na stacjach służą jedynie jako oparcie dla rowerów. Rower można wstawić do stojaka, ale trzeba zamknąć blokadę o-lock żeby go zwrócić.

GDZIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER DZIECIĘCY?

Na dedykowanej stacji LRM.

Lokalizacje stacji dziecięcych znajdziesz na stronie internetowej w zakładce Mapa Stacji oraz w aplikacji mobilnej Nextbike.

GDZIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER STANDARDOWY?

Przede wszystkim ze stacji LRM.

Lokalizacje stacji oraz lokalizacje rowerów wolnostojących znajdziesz na stronie internetowej w zakładce Mapa Stacji oraz w aplikacji mobilnej Nextbike.