Infolinia:
81 464 66 00

 

Jak to działa?

1. Dołącz do nas

Zarejestruj się wybierając najwygodniejszą dla Siebie formę. Rejestracji dokonać można poprzez stronę internetową klikając przycisk „Zarejestruj się”, będąc przy terminalu, za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej Nextbike, kontaktując się z naszą całodobową infolinią bądź odwiedzając nasze stacjonarne Biuro Obsługi Klienta. Po udanej rejestracji w celu pełnej aktywacji konta należy zasilić je kwotą inicjalną której minimalna wysokość wynosi 10 zł bądź zdefiniować jako formę płatności Kartę Kredytową. Opłaty dokonać można przez stronę internetową, aplikację lub bezpośrednio w stacjonarnym oddziale BOK.

2. Wypożycz rower

Dla Twojej wygody dostępne są 3 sposoby wypożyczenia. Pierwszą z nich jest terminal gdzie należy wybierać opcję wypożycz i postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie. Rower możesz również wypożyczyć za pośrednictwem aplikacji mobilnej poprzez zeskanowanie kodu QR roweru lub ręczne wprowadzenie jego numeru. Kolejną możliwością wypożyczenia roweru jest kontakt z naszą całodobową infolinią.

3. Oddaj rower 

Nie musisz nawet podchodzić do terminala. Wystarczy, że wprowadzisz rower do elektrozamka. Podwójny sygnał dźwiękowy bądź sygnał dźwiękowy i świetlny potwierdzą prawidłowy zwrot. Jeśli na stacji nie ma wolnego miejsca, przypnij rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasuj cyfry. W takim przypadku dokonaj zwrotu ręcznie na jeden z dostępnych sposobów. Podejdź do terminala, przyciśnij „Zwrot” i postępuj zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu, dokonaj zwrotu za pomocą aplikacji mobilnej bądź skontaktuj się z naszą całodobową infolinią.

 

4. Korzystaj z LRM-a 

Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę. Od początku kwietnia do końca listopada, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Pierwsze 20 minut jazdy zawsze jest darmowe!


  

LRM – najczęściej zadawane pytania

 

Odpowiedzi:

  • Jak zarejestrować się w systemie?

Żeby korzystać z rowerów należy wypełnić formularz rejestracyjny na stronie internetowej, zaakceptować regulamin i nowoutworzone konto doładować tzw. opłatą inicjalną w wysokości min. 10 zł bądź jako formę płatności zdefiniować kartę kredytową. Jak tylko kwota wpłynie na konto bądź karta zostanie przypisana do konta – można już wypożyczać rowery. Rejestracji można dokonać również za pomocą terminala, aplikacji Nextbike na urządzenia mobilne czy kontaktując się z infolinią. 

 

  • Jak wypożyczyć rower?

Wystarczy podejść do terminala, nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka. Wypożyczenia można dokonać również za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike oraz poprzez kontakt z całodobową infolinią.

Gdy rower jest zabezpieczony linką, należy nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie z instrukcją lub zadzwonić na infolinię. Zamek szyfrowy odblokowuje się za pomocą otrzymanego 4-cyfrowego kodu. 

 

  • Jak zwrócić rower?

Wystarczy wprowadzić rower do elektrozamka. Sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot.

 

  • Co zrobić, kiedy na stacji nie ma wolnego stojaka do wstawienia roweru?

W takim przypadku należy przypiąć rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. Następnie nacisnąć „Zwrot” na terminalu i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub zadzwonić na infolinię. Zwrotu jednośladu można również dokonać w aplikacji mobilnej Nextbike.

 

  • Jak doładować swoje konto LRM?

Po zalogowaniu się do swojego profilu na stronie internetowej, w zakładce „Doładuj konto” przejdź do szybkiej płatności kartą wybierając daną kwotę lub wybierz z rozwijanej listy bank, z którego chcesz dokonać płatności, dane do przelewu, jakie pojawią się w ramce na koncie w Nextbike należy skopiować w niezmienionej formie następnie przejdź bezpośrednio do strony banku, by wykonać przelew. Jak tylko kwota wpłynie na konto – można już wypożyczać rowery. Dodatkowo zasilenia konta można również dokonać w naszym stacjonarnym Biurze Obsługi Klienta. 

 

  • Czy mogę zasilić swoje konto kartą?

Poprzez stronę internetową – każda karta Master Card, Visa Electron (tzw. Transakcje jednorazowe, bez możliwości obciążenia karty)Przy terminalu, za pomocą aplikacji Nextbike na urządzenia mobilne lub kontaktując się z infolinią – zlecenie obciążenie karty kredytowej (lub innej z możliwością obciążenia), z której środki pobierane są automatycznie po wejściu na ujemny stan konta. 

 

  • Czy mogę zmienić wybraną przy rejestracji formę płatności? Jak to zrobić?

W każdej chwili możesz zmienić wybraną formę płatności. Możliwe jest to za pośrednictwem kontaktu z całodobową infolinią. 

 

  • Co zrobić, jeśli system LRM naliczył mi nieodpowiednią opłatę?

Przede wszystkim nie należy się denerwować. Jeśli kwota, jaką system naliczył Ci za korzystanie z LRM-a, nie jest adekwatna do stanu faktycznego – po prostu złóż reklamację, wysyłając wiadomość na adres bok@lubelskirower.pl. Na jej rozpatrzenie mamy maksymalnie 14 dni, ale postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak będzie to możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, zwrócimy Ci całą nieodpowiednio naliczoną sumę. 

 

  • Ile rowerów mogę wypożyczyć?

Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie musisz oddawać wszystkich w tym samym momencie.

 

  • Co zrobić, kiedy w trakcie wypożyczenia roweru chcę się gdzieś zatrzymać – np. zrobić zakupy?

W takim przypadku, rower należy przypiąć za pomocą linki szyfrowej do stałego elementy przestrzeni (np. słup, lampa) w bezpiecznym, nie odosobnionym miejscu. 4-cyfrowy kod do zamka otrzymuje się w momencie wypożyczenia.

 

  • Co zrobić, jeśli mam problem z wypożyczeniem lub zwrotem roweru przy terminalu?

W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Będziesz mógł szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację. Nasza infolinia dostępna jest dla Ciebie całodobowo, a numery kontaktowe dostępne są na każdej stacji.

 

  • Czy do roweru LRM mogę doczepić fotelik dziecięcy?

Rowery LRM nie są przystosowane do montowania foteli dziecięcych, ani do przewożenia pasażerów.

 

  • Jak włączyć lampę roweru LRM?

Lampa w rowerach LRM uruchamia się automatycznie po wprowadzeniu roweru w ruch. Wystarczy zatem, że zaczniesz pedałować, a lampa oświetli Ci drogę.

 

  • Co zrobić, jeśli wypożyczony rower został skradziony?

W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas  użytkowania, wypożyczający musi jak najszybciej powiadomić o tym Biuro Obsługi Klienta oraz niezwłocznie zgłosić kradzież w najbliższej jednostce Policji.

 

  • Czy zarejestrowany w systemie LRM mogę korzystać z rowerów w innych miastach?

Tak – rejestracja w systemie LRM umożliwia korzystanie z rowerów miejskich w systemach, których operatorem jest Nextbike w Polsce i na całym świecie, według cennika obowiązującego w danym mieście>

 

  • Jak identyfikować się przy wypożyczeniu za pomocą karty zbliżeniowej zamiast numeru telefonu i PIN-u?

Dla uproszczenia i ułatwienia procesu wynajmowania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdego urządzenia, które posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora – np. karty miejskiej, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej. Wystarczy przy pierwszym lub każdym kolejnym wypożyczeniu podać w terminalu swój numer telefonu i PIN, a następnie przyłożyć kartę do czytnika. Przy kolejnym wypożyczeniu można już identyfikować się przy terminalu za pomocą tej karty. Jeżeli chcesz logować się wyłącznie za pomocą karty, bez podania PIN-u – odznacz opcję „Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN” w zakładce „Hasło” na swoim koncie.

 

  • Czy można wypożyczać rowery za pomocą aplikacji Nextbike’a?

Tak, wypożyczenie takie możliwe jest zarówno w przypadku roweru znajdującego się w elektrozamku jaki i takiego który zabezpieczony jest zamkiem szyfrowym. Wystarczy zeskanować kod QR z jednośladu lub wprowadzić jego numer ręcznie.

 

  • Jak długo muszę czekać, żeby mój przelew został zaksięgowany?

Wszystko zależy od godzin księgowania przelewów w banku, z którego korzystasz. Informację o tym znajdziesz w dokumencie „Godziny księgowania przelewów”, który znajduje się na podstronie z regulaminami: lubelskirower.pl/regulamin

 

  • Po jakim czasie od zakończenia jazdy i zwrócenia roweru do stacji można ponownie w tej samej stacji wypożyczyć rower?

Inny rower możesz wypożyczyć od razu. Jeśli jednak chcesz wypożyczyć ten sam rower – odczekaj 3 minuty.

 

  • Mam problem z wypożyczeniem – po podaniu numeru telefonu i PIN-u jestem proszony o podanie numeru karty kredytowej tak, jakbym miał rejestrować się od początku. Co zrobić?

Normalnie w trakcie identyfikacji nie powinna pojawić się prośba o numer karty kredytowej. Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy np. podasz błędny numer telefonu. Najlepiej od razu zadzwonić do Centrum Kontaktu, gdzie nasz konsultant postara się od razu zidentyfikować i rozwiązać problem.

 

  • Czy mogę zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?

Oczywiście, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Nie zostawiajmy rowerów w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych” i przypinajmy je odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów, a na pewno nic się nie stanie. Uspakajamy też, że inna osoba nie będzie mogła takiego roweru – przypiętego na chwilę, w trakcie podróży, na zamek szyfrowy – wypożyczyć za pomocą aplikacji mobilnej ani QR kodu, ponieważ w systemie rower będzie widniał jako wypożyczony.

 

 

Masz pytania? Nietypowa sytuacja?

Nasi konsultanci i konsultantki chętnie pomogą!

81 464 66 00 81 440 20 20

 

Jesteśmy dostępni:
Całodobowo
Poza sezonem: od poniedziałku do piątku w godzinach: 10.00-12.00

Pogoda w Lublinie

dziś, piątek, 28 kwietnia 2017
13°
Opady deszczu Ciśnienie 991.22 hPa, Wiatr 4.36 km/h
jutro
10°
pojutrze
10°
za 2 dni
16°